اپل

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۴ معرفی می شوند

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۴ معرفی می شوند

۵ محصول برتر اپل در سال ۲۰۲۴ معرفی می شوند

بنظر میرسد که ۲۰۲۴ سال مهمی برای اپل محسوب میشود و بعد از سال ۲۰۱۵ این اولین بار است که اپل قصد معرفی محصولات جدید را دارد.
در خبر جدیدی که از خبرگزاری منتشر شده mac mource باید منتظر سری جدید سرفیس پرو، آیپدهای جدید، اپل واچ جدید و کالاهای دیگری هم باشیم .
پنج مورد از جدیدترین به روزرسانی‌های محصولات اپل را که در سال ۲۰۲۴ منتشرخواهد شد را بررسی میکنیم.
ایرپاد ۴
ایرپادهای جدید که در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد دارای طراحی به روز با ساقه هایی کوتاه تر خواهند بود، ظاهر آنها ترکیبی ازایرپادهای فعلی و ایرپاد پرو خواهند بود. ظاهر شیک وساده و با کیفیت صدای بهتری و یک تغییر عمده دیگر نیز در دو مدل وجود دارد.
ایرپادز ۳ عملکردی شبیه به ایریادز نشل قبل خود یعنی ایرپاد ۲ دارد و فقط تعداد محدودی ویژگی برای جذب مشتری به آن اضافه شده بود ، بنابراین ظاهری جدید و ANC با هزینه کم تر نسبت به ایرپادز پرو ، ایرپادز ۴ را بسیار جذاب تر کند.
آیپد پرو OLED
طبق گفته اپل قرار است در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر OLED در آیپدهای جدید خود استفاده کند و این اولین باری خواهد بود که اپل چنین نمایشگر OLED بزرگی را عرضه می کند.
قطعا نمایشگر OLED نسبت به نمایشگرهای قبلی کنتراست بهتری دارد و رنگ مشکی را عمیق تر نشان میدهد و اچ دی آر آن هم بهبود یافته است و مصرف انرژی کمتری دارد.
مدل های جدید آیپد پرو با طراحی جدید ودراندازه‌های ۱۳ اینچی و ۱۱.۱ اینچی به روزرسانی و عرضه خواهند شد.
نمایشگرهای OLED نازک تر هستند، بنابراین اپل ممکن است که اپل ضخامت آیپدهای پرورا کم کند، به علاوه وجود روی پردازنده قدرتمند M3 هم بی تاثیر نیست چون این پردازنده نسبت بهنسل قبل عملکرد بهتروسریع تری دارد.
اپل سال ها است که طراحی آیپد پرو را به روزرسانی نکرده است و ظاهر جدید با فنآوری نمایشگر به روزرسانی شده، تغییری جذاب است.

اپل واچ X
اولین اپل واچ اپل در سال ۲۰۱۴ معرفی و در ۲۰۱۵ عرضه شد و معرفی اپل واچ جدید در سال ۲۰۲۴ برابر با دهمین سالگرد معرفی اپل واچ جدید است .
اپل واچ سال ۲۰۲۴ ازطراحی جدیدی بهره خواهد برد احتمالا دارای بدنه‌ای باریک و سیستم اتصال نوار مغناطیسی جدید خواهد بود. روش اتصال نوار مغناطیسی به اپل این امکان را می دهد تا باتری این ساعت به مدت طولانی تر شارژدهی داشته باشد، اما ممکن است که نوارهای موجود با مدل جدید سازگار نیستند.
علاوه بر ظاهر جدید، گفته می شود اپل واچ X از قابلیت پایش فشار خون و تشخیص آپنه خواب( اختلالات خواب) برخوردار است. پایش فشار خون روی مچ دست یک شاهکار قابل توجه است و اپل واچ قادر خواهد بود به کاربر بگوید که آیا فشار خون آن ها رو به بالا و به سمت فشار خون بالا می رود یا خیر.
امکان خوانش‌های خاص سیستولیک و دیاستولیک در دسترس نخواهند بود، اما پایش فشار خون همچنان اطلاعات ارزشمندی را فراهم خواهد کرد.
در مورد آپنه خواب، اپل واچ ایکس از ردیابی خواب و نظارت بر الگوهای تنفسی استفاده خواهد کرد تا مشخص شود که آیا فرد احتمالا وقفه های تنفسی را در طول خواب تجربه می کند یا خیر و این اطلاعات می توانند برای آزمایش های بیشتر به پزشک منتقل شوند.
آیفون ۱۶
آیفون های سری ۱۶ دارای ویژگی هایی هستند که به آیفون ۱۵ پرو محدود بوده است ،مثل دکمه اکسشن و پردازنده سریع و قدرتمند سری A که با لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شده است.
دکمه اکشن می تواند امسال به جای مکانیکی، خازنی باشد، بنابراین اپل ممکن است بتواند آن را باریک تر کند.
آرایش عمودی جدید لنز دوربین احتمالا امکان ثبت ویدیوی فضایی را فراهم می کند، قابلیتی که فعلا محدود به مدل های پرو آیفون ۱۵ است. اپل همچنین یک دکمه خازنی جدید به هر چهار مدل آیفون ۱۶ اضافه می کند که این دکمه در سمت راست دستگاه زیر دکمه پاور قرار گرفته است. این دکمه فشار را حس خواهد کرد و از بازخورد لمسی پشتیبانی خواهد کرد و طبق شایعات ازآن است که از آن برای ضبط ویدیو استفاده خواهد شد.
در حالی که مدل های استاندارد آیفون ۱۶ طراحی مشابهی با مدل های آیفون ۱۵ خواهند داشت، مدل های پرو آیفون ۱۶ نمایشگر بزرگتری خواهند داشت. اندازه آیفون ۱۶ پرو از ۶.۳ اینچ به ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۶ پرو مکس از ۶.۷ اینچ به ۶.۹ اینچ خواهد رسید.
از دیگر شایعات مربوط به آیفون ۱۶ پرو می توان به لنز ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید،7 Wi-Fiوپردازنده5G سریع تر از کوالکام اشاره کرد.
ویژن پرو
نیم سال از رونمایی اپل از هدست Vision Pro می گذرد و در اوایل سال ۲۰۲۴، مشتریان بالاخره آن را امتحان خواهند کرد.
اپل ویژن پرو در آینده احتمالا ازکامپیوترهای قابل حمل اپل است و اپل از این دستگاه به عنوان اولین کامپیوتر فضایی نام میبرد. این یک هدست واقعیت ترکیبی است، بنابراین می توانید با استفاده از یک Digital Crown در کنار دستگاه، بین AR و VR جابجا شوید. این هدست کاملا شبیه به هیچ هدست دیگری در بازار نخواهد بود؛ زیرا اپل از نمایشگرهای میکرو LED با وضوح بسیار بالا با ردیابی دست و چشم برای کنترل استفاده می کند.
اپلیکیشن ها، بازی ها و تجربه های فراگیر برای Vision Pro برنامه ریزی شده اند و کاربر قادر به ضبط ویدیوی فضایی برای پخش روی دستگاه خواهد بود.
Vision Pro در صدر لیست قرار ندارد ؛چون قرار نیست در دسترس همه قرار بگیرد. قیمت این هدست ۳۵۰۰ دلار است و اپل به دلیل پیچیدگی، تعداد محدودی از این هدست ها را تولید می کند. در زمان عرضه، ویژن پرو تنها در ایالات متحده به فروش خواهد رسید که دسترسی به آن را محدودتر می کند.
افرادی که موفق به امتحان کردن ویژن پرو شده اند، گفته اند که استفاده از آن می تواند سنگین و ناراحت کننده باشد که برخی از کاربران را دلسرد خواهد کرد، اما حتی با تمام این تفاسیر، ویژن پرو تا مدتی آینده اپل را شکل خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *