مقالات

هر آنچه باید در مورد مشخصات دوربین آیفون ۱۵ بدانید

هر آنچه باید در مورد مشخصات دوربین آیفون ۱۵ بدانید

هر آنچه باید در مورد مشخصات دوربین آیفون ۱۵ بدانید

اپل با هر بار تکرار آیفون، قابلیت های جدیدی به سیستم دوربین اضافه می کند و سری آیفون ۱۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست. مک رومرز اطلاعات دقیقی در مورد سیستم های دوربین آیفون ۱۵ به دست آورده است؛ از آیفون ۱۵ استاندارد با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ارتقایافته تا آیفون ۱۵ پرو مکس با لنز تله فوتو پریسکوپ جدید.

هرسال در معرفی جدید محصولات اپل ، اپل با هر تکرار گوشی های آیفون قابلیت های جدیدی به سیستم دوربین آنها اضافه میکند و سری 15 هم از این قاعده مستثنی نیست.

طبق خبر منتشر شده از خبرگزاری مک رومرز اطلاعات دقیقی در مورد سیستم آیفون های سری 15 در دسترس قرار گرفته که گفته میشود آیفون استاندارد 15 مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی  و آِفون 15 پرومکس مجه به لنز تله فوتو پریسکوپی است.

منتظری مدل های پایه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از حسگر تصویرجدید ۴۸ مگاپیکسلی سونی برخوردار باشند که ارتقا قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ محسوب می شود. افزایش مگاپیکسل ها امکان ثبت تصاویری با رزولوشن بالاتر و جزئیات بهتر را فراهم می کند. باید گفت که این ادعا بارها توسط منابع مختلف از جمله “جف پو” و “مینگ – چی کو” از تحلیلگران صنعت و همچنین “Digital Chat Station” از کاربران ویبو مطرح شده است.

دوربین فوق عریض: سنسور تصویر ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4

انتظار نداریم آیفون ۱۵ از حسگر تصویر سونی IMX -803  در آیفون ۱۴ پرو استفاده کند و منتظریم از حسگر بهبود یافته و بهتر سونی استفاده کند.

شایعات حاکی از آن است که اپل پیکربندی های مختلفی را روی مدل های پایه آیفون 15 آزمایش کرده و یکی از آنها سیستم لرزشگیر دوربین را نشان میدهد اما دیگری این کا را نمیکند.

فعلا مشخص نیست که آیا سیستم حسگر تشخیص چهره در واحدهای نهایی وجود دارد یا خیر. اما سنسورهای دوربین تعبیه شده امکان سرعت خواندن سریع تر و بهبود تصویربرداری در نور کم را فراهم می کنند.

احتمالا ارتقا چندانی در دوربین های اولترا واید وجود ندارد و همچنان از رزولوشن 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4 پشتیبانی میکنند.

آیفون ۱۵ پرو

دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل، سنسور تصویر سونی IMX-803  دیافراگم  ۱.۷۸f/

دوربین تله فوتو: ۱۲.۷ مگاپیکسل، دیافراگم f / ۲.۸

دوربین فوق عریض: ۱۳.۴ مگاپیکسل، دیافراگم f / ۲.۲

انگار در آیفون 15 پرو بهبود ها بیشتر در بخش دوربین تله فوتو و ولترا واید بوده است و دوربین اصلی همچنان از حسگر تصویری mx-803 که در آیفون 14 هم بکار رفته بود بهره میبرد. دوربین تله فوتو و اولتراواید در مقایسه با دوربین های  آیفو 14 پرو بهبود یافته اند و عکس هایی با رزولوشن بالاتررا فراهم میکند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل، سنسور تصویر سونی IMX – ۸۰۳، دیافراگم f/1.78

دوربین تله فوتو: ۱۲.۷ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.8 ، لنز پریسکوپ

دوربین فوق عریض: ۱۳.۴ مگاپیکسل، دیافراگم f/ 2.2

آیفون ۱۵ پرومکس ازهمه جذاب تر است. مک رومرز با تایید ادعاهای قبلی مینگ چی کو، تحلیلگربا سابقه اپل و به نقل از منابع صنعتی تایید کرده است که آیفون ۱۵ پرو مکس به سیستم لنز پریسکوپ جدید برای دوربین تله فوتو مجهز خواهد بود.

دوربین این گوشی مجهز به زوم پریسکوپ است پس پیشرفت قابل توجهی در آیفون 15 پرومکس را خواهیم دید. برای مثال آیفون ۱۴ پرومکس مجهز به زوم  3x است، اما انتظار می رود آیفون ۱۵ پرو مکس بین 5x  تا 10x زوم داشته باشد.

برخلاف اکثر دوربین هایی که حسگر تصویر را مستقیما در زیر لنز دوربین دارند، سیستم های اپتیک تاشده از آینه های زاویه دار برای بازتاب نور به سمت حسگر تصویر استفاده می کنند. تغییر جهت همان چیزی است که امکان زوم اپتیکال را فراهم می کند که با استفاده از یک سیستم دوربین تله فوتو استاندارد، از آنچه ممکن است،پیشرفته تر خواهد بود..

اپل احتمالا به دلیل محدودیت فضا تصمیم گرفته لنز پریسکوپ را فعلا در انحصار آیفون ۱۵ پرومکس قرار دهد. براساس اطلاعات منابع ما، ماژول دوربین مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرومکس، تا حدودی بزرگ تر از ماژول دوربین در مدل آیفون های ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو است. به نظر می رسد اپل برای جای دادن سخت افزار لنز پریسکوپ، اندازه ماژول دوربین را افزایش داده است که به نوبه خود نیاز به تغییر سایر اجزای داخلی مانند مونتاژ فریم میانی هم دارد..

انتظار می رود در سال ۲۰۲۴، اندازه آیفون ۱۶ پرو به ۶.۳ اینچ و ۶.۹ اینچ افزایش یابد که به اپل فضایی برای لنز پریسکوپ در هر دو مدل پرو و پرو مکس می دهد. همان طور که مینگ چی کو، تحلیلگر نام آشنای اپل، اشاره کرده است، زوم پریسکوپ به بزرگ تر شدن پرو مکس در ترکیب آیفون ۱۶ محدود نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *